Onze docenten, begeleiders en beoordelaars zetten zich actief in om het zelfvertrouwen van de deelnemers positief te beïnvloeden. Doordat onze opleidingen en masterclasses zijn gecertificeerd of geaccrediteerd staat kwaliteit voorop.
De post-hbo Arbeids- en Organisatiedeskundige is geaccrediteerd door KIWA Hobeon en CIIO.
De post-hbo Arbeids- en Organisatiedeskundige is eveneens geregistreerd als erkende post-hbo opleiding door het Centrum Post Initieel Onderwijs Nederland.
Als je geslaagd bent ontvang je een diploma van Hollands College. Vervolgens mag je een toets aanvragen bij een Certificerende Instelling voor de persoonscertificering “Arbokerndeskundige A&O”. Daarna kun je als arbokerndeskundige aan de slag.
Voor deze opleiding ontvang je een Proeve van Bekwaamheid. Voor een Proeve van Bekwaamheid leer je alles over de kerntaken van het beroep. Dit doe je door verschillende leeropdrachten uit te voeren onder begeleiding van ervaren docenten. De Proeve van Bekwaamheid bestaat uit 2 delen:
De examinator van de Certificerende Instelling (in 2024 is dat Hobéon ) observeert je en beoordeelt de examenopdrachten aan de hand van de eisen gesteld in de Arbowetgeving.
Wanneer je slaagt voor de examencommissie van Hobéon SKO ontvang je een certificaat “ Arbokerndeskundige A&O ”. Dit certificaat geeft je de bevoegdheid om de systeem RI&E en de scope RI&E-PSA te toetsen en hierover te adviseren.
De post-hbo Vertrouwenspersoon is geaccrediteerd door de Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen (LVV) en de toetsing is uitgevoerd door KIWA Hobeon
Als je geslaagd bent ontvang je een proeve van bekwaamheid van Hollands College. Vervolgens mag je een persoonscertificaat aanvragen bij de certificerende instelling. Daarna kun je als vertrouwenspersoon aan de slag.
Je kunt vrijstellingen aanvragen voor examenonderdelen van de opleiding tot Arbeids- en Organisatiedeskundige , waarvoor je al voldoende vooropleiding hebt.
Vraag gerust naar meer informatie.
Je ontvangt binnen vijf werkdagen de aanvraag formulieren met een helder stappenplan.
De docenten spreken de verschillende denkvaardigheden aan tijdens de bijeenkomsten. Dit betekent ook dat binnen een opleiding het toetsprogramma zo is ingericht dat we de toename van kennis toetsen en de hogere denkvaardigheden (deep level learning).
In het figuur zijn verschillende leerniveaus in hiërarchische volgorde genoemd. Om een bepaald niveau te bereiken, moet je eerst de voorgaande niveaus beheersen.
Marjolein Berings onderzoektleerstijlen aan de Universiteit van Tilburg: “Met name oudere mensen denken dat ze uitgeleerd zijn. Door na te denken over de vragenlijsten die ik ze laat invullen, komen ze er achter dat ze nog wel degelijk leren. Ze worden enthousiast en gaan meer energie steken in het leren van dingen. Dit nut kan het invullen van een vragenlijst dus hebben.”